вівторок, 4 квітня 2017 р.

Розгляд підходів до складання методичних розробок різних етапів уроків в контексті діяльнісного підходу


    За Л.С.Виготським у самій загальній формі діяльнісний підхід означає організацію та управління цілеспрямованою навчально-виховною діяльністю учня в загальному контексті його життєдіяльності – спрямованості інтересів, життєвих планів, ціннісних орієнтацій, розуміння сенсунавчання і виховання, особистісного досвіду в інтересах становлення суб’єктності учня.
       Суть виховання з точки зору діяльнісного підходу полягає в тому, що в центрі уваги стоїть не просто діяльність, а спільна діяльність учнів з викладачами, у реалізації спільно вироблених цілей і завдань.
Планування і підготовка до занять тіснопов’язані. Планування – це
частинапідготовки, в плануваннівідображаютьсярезультатипідготовки
викладачадоуроку. Тому обидваціелементипідготовчоїдіяльностівикладача
необхіднорозглядати як однеціле.
Складання плану кожного уроку починається з визначеннятриєдиної мети:
– навчальної, розвивальної та виховної, залежновід типу уроку.
Важливопам’ятати, що на кожному етапі уроку необхіднодотримуватись
цілейорганізації, засвоєння нового матеріалу, закріпленняпройденого на уроці,оцінювання та контролю рівнянавчальнихдосягненьучнів.
Діяльніснийпідхід на різнихетапахуроків
1. Діяльніснийпідхід при проведенніорганізаційногоетапу уроку.
На початку уроку під час організаційного моменту необхідно доброзичливо налаштувати учнів на майбутнє заняття та правильно забезпечити продуктивну обстановку на уроці. Для цьогонеобхіднопривітатись, посміхнутись, адже культурна бідність наших учнів добре відома.
Отже, сучасніумовивимагаютьвідвикладачадотриманнясуттєвогопозитивного психологічного настрою, щирості у стосунках, коректноївимогливості.
2. Підготовка учнів до засвоєння нових знань.
Під час актуалізації та корекціїопорнихзнаньучнів та практичного
застосуваннянабутихвміньвикористовуємовиконаннязавдань по
перевірочним картам. Перевірочнікартискладені таким чином, щорезультати
виконанняможнаперевірятидекількома способами:
1) перевіряєвикладач і на наступний урок повідомляєрезультати
перевірки;
2) взаємоперевіркавиконаннязавдань – учні, якісидять рядом можуть
перевірити один одного;
3) миттєваперевірка (повідомленнярезультатіввиконанняодразу), тобто
учнямодразуповідомляютьсярезультатиперевіркизавдань по
перевірочним картам за допомогоюзаздалегідьвиготовлених
шаблонів. Такіперевірочнікартискладені за темами програми,причому як теоретичного так і практичного характеру.
3. Діяльніснийпідхідпід час вивчення нового матеріалу.
Під час вивчення нового матеріалу на уроці для засвоєнняфактів та
основнихідей, для засвоєння методу дослідженняматеріалу, щовивчається
намагаємосьстворити, а, згодом, в ідеалі - відпрацювати в тандемідій
викладача та учнів для виконаннянавчальнихзавдань та відпрацювання нового
матеріалу. Звичайно, що легко працювати в групі. Під час вивчення великого обсягуінформаціївикористовуємоінтерактивнітехнологіїколективно-груповогонавчання «Навчаючивчусь» .
4. Діяльніснийпідхід при закріпленніпройденогоматеріалу
Для закріпленняпройденого на уроці за мету ставимоміцнезасвоєння
знань. Для цьоговикористовуємонеодноразовеповторенняфундаментальних
понять та підсумковеповторення.
Під час закріпленнявивченого нового матеріалувикористовуємотакі
форми: фронтальнеопитування, демонстраціяучнівських та викладацьких
презентацій, робота в парах.
Під час закріпленнявмінь та навичок, для розв’язанняскладних проблем,
щопотребуютьколективногорозумувикористовуємоінтерактивнітехнології
кооперативного навчанняроботи в малихгрупах: «Діалог», «Пошукінформації», «Коло ідей », «Мозковий штурм».
Для закріпленнявивченогоматеріалувикористовуєморізнівиди
сприйняттяучняминавчальноїінформації: бесіда, практична робота,
дидактичніігриі т.д.
5.Діяльніснийпідхід для здійснення контролю та оцінкизнаньучнів.
Для здійснення контролю та оцінкизнаньучнівнамагаємосьвчитиучнів
даватиоб’єктивнусамооцінкувиконанимвправам. Для виробленняпозитивної
мотивації до отриманнязнаньпривчаємоучнів до індивідуальноїроботи.
Для цьогопотрібноприкластивсізусилля,уважносприйматиновийматеріал, не боятисьзадаватизапитання в ходірозв’язуваннявправ та задач для успішногозасвоєння нового матеріалу,
повторювально-узагальнювальноїроботи та при підсумковомуповторенні.
Отже, діяльнісний підхід при плануванні уроків - це складнабагатоступінчаста діяльність для здійснення логічно послідовних дій, щовключають розробку моделі цілісного педагогічного процесу, спрямованого надосягнення мети навчання, розвитку і виховання наших учнів.


Немає коментарів:

Дописати коментар